Sitemap Contact
Sitemap Contact
zoeken

Ge met je muis over de nummers om een gedetailleerde uitleg te krijgen.

Keuken
1
2
3
4
5
1

Problemen met: Kasten + keukenmeubilair

Ten laste van de huurder

  • Keukenkasten en werktablet regelmatig reinigen
  • Smeren van de looprails van de schuiven met vaseline
  • Er is schade aan de kast
  • De bewegende delen aan de kasten zijn defect of los (scharnieren, ladegeleider,…)

Ten laste van de SHM

  • Er is schade aan de kast omdat een niet bereikbare leiding is gesprongen
  • Bijwerken van versleten faïencetegels rond de keukenkasten
  • Vernieuwen van versleten keukenkasten, ouder dan 30 jaar.

Tip

  • Geen water op het werkblad laten staan om waterindringing te voorkomen
  • Poets om de 2 maanden de buitenkant en de legplanken van de kasten met water en een niet bijtend schoonmaakmiddel. Laat het even inwerken en veeg het vuil weg. Gebruik nooit een harde spons.
2

Problemen met: kranen

Ten laste van de huurder

  • De kraan of een onderdeel is los, kapot, weg, lekt, zit vast, draait door of is verkalkt
  • Er komt bijna geen water uit de kraan door een vuil zeefje of een verkalkte kraantop
  • Vervangen van versleten dichtingen van kranen

Ten laste van de SHM

  • Er komt bijna geen water uit de kraan door verkalkte leidingen
  • Het kraantje achter de gootsteen zit vast (shellkraan)

Tip

  • Ontkalk de kranen en kraantoppen elk jaar met azijn
  • Draai elk jaar de kleine afsluitkraantjes open en dicht
3

Problemen met: Gootsteen

Ten laste van de huurder

  • Onderhoud van de gootsteen
  • De gootsteen staan los of  is kapot
  • Vervangen van een defecte stop van de gootsteen
  • Er is een verstopping door etensresten, olie of vetten
  • Er is een lek aan de afvoerbuis of sifon waar je bij kan
  • Onderhoud en tijdige vervanging van de siliconen rondom de gootsteen
  • Er is geurhinder door een gaatje of barst in een afvoerbuis of sifon

Ten laste van de SHM

  • Er is een verstopping door een breuk onder de grond of door slechte constructie

 

  •  
  • 4

    Problemen met: ...

    5

    Problemen met: Toestellen van de keuken die eigendom zijn van de KBM

     

  • In een beperkt aantal projecten zijn er door de KBM toestellen geplaatst zoals een dampkap, een koelkast of een fornuis. 

  • Ten laste van de huurder

    • Regelmatig reinigen of vervangen van de filter van de dampkap
    • Het lampje van een toestel is stuk
    • De knoppen of de leidingen zijn los, kapot of weg
    • Beschadigingen aan elektrische toestellen
    • Algemeen onderhoud van de toestellen conform de handleiding zoals reinigen, ontkalken, ontvetten en beschermen van de dichtingen

    Ten laste van de SHM : nihil

     Tip

    • Maak het fornuis en de dampkap schoon na elk gebruik. Vervang de filter van de dampkap om de 6 maanden
    • Reinig de koelkast om de 4 weken aan de binnenzijde met water en een passend schoonmaakmiddel
    • Schakel de toestellen in de keuken helemaal uit na gebruik. Laat ook het lampje van het toestel niet branden. Zo spaart u energie.